10 jednostavnih načina za redukovanje stresa: DOŽIVITE NIRVANU!

U današnjem užurbanom načinu življenja, više nego ikad nam treba da se opustimo i damo sebi lufta. Srećom, postoji mnogo stvari koje možemo da uradimo da redukujemo efekte stresa. Ovo je 10 prirodnih načina na koji možete da umanjite stres- probajte i nađite one koji vam odgovaraju.
Isprobajte neke od ovih metoda/savjeta ili, zašto ne i sve. Nije ništa teško ni komplikovano. Ne iziskuje dodatni novac.  Uživajte, ugodite sebi, nema boljeg osjećaja nego kad znate da nešto činite za sebe. Pobijedite stres, u začetku mu pokažite ljutito lice i otjerajte stresan način života daleko od sebe.

Masaža

Jedna od najefikasnijih metoda. (i to ne kažem samo zato što se bavim time). Ako ne možete da priuštite profesionalnog terapeuta, postoje i drugi načini- dok nam još traje ovo toplo vrijeme hidromasaža je jedina kao alternativa ručnoj koju priznajem u terapeutske efekte (zapucajte na rijeku i plivanje, ili ako ste na moru- talasi), sem što vas oslobađa stresa, oblikuje vam i tijelo pa ćete imati i spoljašnje vidljive rezultate.

Vježbanje

Nekad, kad ste pod stresom i premoreni, vježbanje neće biti prvo što vam pada na pamet, međutim, i  šetnja po komšiluku će pomoći da smirite um i otpustite tenziju.

Sredite nared

Da da, nije omiljena tehnika ali razmislite koliko ste puta došli kući i vidjeli gomile papira na stolu i stvari koje trebate da pospremite a mrzi vas? Natjerajte se, izuzetno malo vremena treba za to sređivanje, a neće vam više stajati nad glavom kao obaveza koja i jeste i nije to. To isto važi i za odjeću- ono što niste obukli godinu dana sigurno nećete obući ni još za godinu pa prema tome poklonite nekom ko će te stvari zapravo i oblačiti. Čula sam od jedne djevojke prije izvjesnog vremena da u svojoj kući nema ni jednu jedinu stvar koju ne koristi. To mi se mnogo svidjelo, počela sam da primjenjujem i ne mogu da vam opišem koliki je to sad višak prostora i zadovoljstvo što nekog usrećite sa tim stvarima. Probajte! I zapamtite, nered u kući znači i nered u duši.

Hranite se zdravo

Znam, opet ja. Ali mora da vam uđe u svijest. Postoji direktna povezanost između toga šta unosite u  vaše tijelo i kako se osjećate.  Ne možete da priuštite sebi da hranite vaše tijelo junk hranom a da funkcinišete optimalno.  Za početak smanjite prerađenu hranu i ubacite doručak (mnogo vas ga preskače jer kao nema vremena za njega, ali to je početno gorivo i bitno je da ga ubacite).

Vitamini su najvažniji

Mada ovaj dio spada u onaj: hranite se zdravo, važno je i posebno istaknuti kako je unos vitamina važan za funkcionisanje organizma. Detaljno sam pisala o tome u prethodnim brojevima Aure. dakle, unos svježeg voća i povrća u organizam je od neprocjenjive važnosti.

Aromaterapija

Esencijalna ulja mogu mnogo da pomognu u smanjivanju stresa. Samim udisanjem djeluje se na nervni sistem koji se onda smiruje, ako uz to ubacite masažu na bazi eteričnih ulja, uz opuštajuću muziku podrazumijeva se – dobili ste pun pogodak. Ulja koja umiruju: lavanda, bergamot, kedar, geranijum, narandža, sandalovina i yilang- yilang.

Spavanje

Važno za oporavak organizma. Najmanje sedam sati sna se preporučuje da bi držali balans hormona i nizak nivo stresa.

Čitajte

Preporučljivo je umjesto TV-a pred spavanje, uzeti knjigu i tako se uspavati. Pobjegnite od vaših misli uz omiljeni žanr ili uzmite nešto što vas zanima da naučite, izbor je na vama.

Pozovite prijatelja

Nekog provjerenog, naravno. Svašta se danas naziva prijateljstvom, a u biti ako imate samo jednu osobu koju možete da pozovete- smatrajte se srećnima. I ne zaboravite- prijatelje biramo sami, pa birajte pažljivo.

Izađite napolje

Nekada nam samo treba da se nadišemo vazduha i odmah sve izgleda lakše. Ne budite zatočenik kuće. To je krug iz kojeg se teško izlazi. Silite se ako treba ali izađite iz kuće. Možete i kućnog ljubimca nabaviti, psa ili mačku. Sa njima će vam izlasci svcakako biti češći.

(Autor: Dušica Ranđelović, certifikovani maser-terapeut i vlasnica studija “DR”)

Komentari

komentara