13 savjeta za zdravo mršavljenje: Korak po korak do željene težine

Opet ste odustali od dijete? Bila je naporna i nije davala rezultate? Uz “Aurine” savjete lakše ćete sprovesti u djelo odluku o gubljenju kilograma.

Svako ko je barem jednom bio na dijeti poznaje gotovo neizdrživ osjećaj vučje gladi koji često prati dijetalni način ishrane. Ipak, potrudite se izdržati. Bez obzira na to pokušavate li smršati zdravom ishranom ili vježbanjem, motivacije za ustrajanje u odluci nikada nije previše. Pomoću ovog teksta saznajte kako ćete najlakše ostati dosljedni uprovođenju dijetnog progama te kako dijetu možete učiniti manje stresnom i neugodnom.

Zvuče li vam sljedeće rečenice poznato? Prvi kilogrami su se otopili, vježbanje vam je zabavno, a i traperice su vam postale broj prevelike. Nakon prvih uspjeha jezičak na vagi kao da je zapeo i već se nekoliko dana ne pomiče s mjesta. Malo nedostaje pa da bacite ručnik. Ali, nemojte to učiniti. Radije poslušajte preporuke stručnjaka nutricionista i trenera. Uz malo dobre volje, uspjet ćete se odbraniti od napada gladi i ne posustati pred izazovima koji vrebaju sa svih strana.

1. Za početak, ne postavljajte sebi neostvarive ciljeve. Odaberite dijetu koja nije previše zahtjevna ni iscrpljujuća i koju lako možete uklopiti u svoj način života. Dakle, izbjegavajte prehrambene režime koji traže neobične namirnice i dugotrajno pripremanje. Osim toga, ne smijete zaboraviti da vaš organizam mora dobiti sve sastojke koji su mu potrebni za normalno funkcionisanje.

2. Dokumnetirajte proces mršavljenja. Fotografišite se u punom stasu prije nego što počnete s dijetom, te fotografiju zalijepite na frižider. Usliakjte se ponovo nakon dva mjeseca i tu sliku, uporedbe radi, zalijepite uz prvu. Pogledajte šta se promijenilo. Na kojim su se mjestima otopili masni jastučići?  Koja mjesta su još kritična? Vidjet ćete koliko ovaj jednostavni psihološki trik motiviše. Sigurno će vam pomoći da lakše prebrodite teže trenutke i nađete dodatni poticaj za mršavljenje.

3. Vodite dnevnik ishrane i vježbanja. Svaki dan zapišite šta ste i koliko pojeli – od doručka do večere. Tako ćete u svakom trenutku imati dostupan pregled te ćete moći vidjeti gdje još ima prostora za poboljšanje. Isto vrijedi i za sportske aktivnosti: zapišite trajanje i vrstu tjelesne aktinvosti i po mogućnosti izračunajte potrošene kalorije. Zatim nemojte varati jer vas zavaravanje udaljava od ostvarenja cilja.

4. Napravite popis prije odlaska u kupovinu. Mudro sastavljena lista najbolji je saveznik u dijeti. Kupujući samo ono što ste isplanirali i zapisali kod kuće, u trgovini nećete doći u iskušenje da kolica natrpate slatkom i masnom hranom. Tako ćete frižider napuniti samo zdravim namirnicama, pa u slučaju iznenadnog napada gladi nećete ni moći doći u napast. Poseban savjet: nikad u kupovinu namirnica nemojte ići gladni.

5. Pazite na redovnost i zasitnost obroka. Jesti pet manjih obroka dnevno svakako je bolje nego dva velika, jer na taj način nivo šećera u krvi uglavnom ostaje uravnotežen. U protivnom, dolazi do naglih oscilacija te izlučivanja velikih količina inzulina. Kao rezultat javlja se iznenadna i jaka glad, a sav višak hrane odlazi u masno tkivo. Važno je ne jesti premalo, jer se tada organizam prebacuje na „program štednje“, usporavajući metabolizam, što iznimno otežava sagorijevanje kalorija.

6. Unos tekućine je obavezan i gotovo da djeluje čudotvorno. Kad smo pod stresom, često pogrešno tumačimo žeđ kao glad. Stoga uvijek prvo popijte čašću vode, koja će djelimično napuniti želudac. Opće je pravilo da tokom dana valja konzumirati dvije do tri litre tekućine – vodu, minelnu vodu, biljne čajeve. Tekućina ne samo da razbuđuje i popravlja raspoloženje nego i vraća napetost koži. Ako vam predstavlja problem piti toliko tekućine, poslužite se malim trikovima: na primjer, na radni sto stavite bokal vode, pa prije i poslije svakog telefonskog razgovora popijte nekoliko gutljaja. Ili zapisujte šta ste i koliko popili!

7.  Nema razloga da zbog odlaska na neku proslavu ili poslovni ručak odustanete od svog prehrambenog plana. Ako ste pozvani na ručak u restoran, nema razloga za brigu. U svakom restoranu možete naručiti ribu ili nemasno meso na žaru s povrćem kao prilogom, te jednostavnu salatu. Proslave, na primjer rođendanske, mogu biti prave zamke za osobe koje su na dijeti. Naročito budite oprezni s pjenušcem, tortom i ostalim kolačima! Ako ste ipak pretjerali, sljedeći dan preskočite večeru i ubacite dodatne termine za tjelovježbu.

8. Kad se, bez obzira na volju, ne možete odbraniti iznenadnoj želji za slatkim, nemojte posegnuti za čokoladom. Želju možete ugasiti i s puno manje kalorija nego što mislite. Uzmite suho voće poput marelica, smokvi ili šljiva. Ono je također slatko, ali i zdravije od raznoraznih slatkiša, jer sadrži samo voćni šećer. Ako ipak ne možete bez čokolade, uzmite onu s više od 70% udjela kakaa, jer sadrži zdrave flavonoide s antioksidacijskim djelovanjem.

9. Pronađite sport koji vam najbolje odgovara. Tjelesna aktivnost vam mora predstavljati užitak i zabavu, jer će samo tako moći postati dio vaše svakodnevnice. Upravo je to preduslov za postizanje željenog učinka na duge staze. Potpuno je svejedno radi li se o plivanju, hodanju ili vožnji bicikla, važno je da u tome uživate i postižete blagotvorno djelovanje na tijelo.

10.  Važno je moći ispucati se u sportu i rekreaciji. Osim postizanja bolje kondicije i smanjivanja stresa, prednost tjelesne aktivnosti je i u tome što smanjuje apetit. Naime, hormoni koji se pri tjelesnoj aktivnosti izlučuju (naprimjer, adrenalin) smanjuju osjećaj gladi, te nas oraspoložuju.

11.  Sami pred sobom lako ćete naći izgovor da ne odete na rekreaciju. Kad se trenira udvoje, teže je naći izgovore. Dogovorite se s dobrom prijateljicom ili partnerom za zajedničko vježbanje. Oni će vam pomoći u motivaciji te olakšati borbu protiv mogućih izgovora za neodlazak na vježbanje.

12.  Ako želite trajno smršati i od dijete imati dugoročne pozitivne učinke, morate biti uporni. Nije uspjeh naglo izgubiti veliki broj kilograma – naprotiv – zdravim se mršavljenjem smatra sedmični gubitak od oko pola kilograma. Dakle, postepeno promjena prehrambenih navika najkorisnije će nadmudriti organizam i uspjeti ga osloboditi suvišnih kilograma. To je jedina tajna trajnog uspjeha!

13.  Nagradite se za svoje uspjehe u mršavljenju. Postavite sebi među ciljeve (na primjer, izgubiti  prvih pet kilograma) i počastite sami sebe kad ih postignete. Odaberite ono što vas najviše raduje, odlazak na masažu, ili frizuru, kupovinu novih cipela i slično. Savjet: nemojte svakodnevno stajati na vagu, to samo nepotrebno frustrira.

Svakome njegova dijeta

Univerzalno uspješne dijete nema. Planovi ishrane, kažu stručnjaci, strebali bi biti prilagođeni pojedincu i odgovarati njegovom životnom stilu, prehrambenim navikama i zdravstvenom stanju. Treba imati u vidu da dijeta pomoću koje je uspješno smršala vaša prijateljica, vama uopće ne mora odgovarati.

Naravno, uz svaku je redukcijsku dijetu potrebno paziti na životne navike (pušenje,  alkohol), biti tjelesno aktivan te češće kontrolisati tjelesnu težinu, rad srca, kao i nivo šećera i kolesterola u krvi.

Čišćenje organizma iz dana u dan

Pomoću pravilno izbalansirane ishrane, koja će tijelu dati sve što mu treba, ali ga i potaknuti na čišćenje, moguće je na zdrav način izgubiti suvišne kilograme i pružiti organizmu novu dozu energije. Američko ministarstvo poljoprivrede i ishrane razvilo je dijetalni prehrambeni program (testiran u Istraživačkom centru  John Hopkins) koji, pokazalo se, djeluje i na raspoloženje i emocije.

Program bi trebalo rezultirati gubitkom oko 4,5 kg u sedam dana. Njegova djelotvornost je u tome što pojedina hrana omogućuje sagorijevanje većeg broja kalorija od onog koji je unesen u organizam. Potiče izbacivanje nečistoća iz tijela pa pruža dobar osjećaj i podiže nivo energije. S obzirom da je neškodljiv, može se i ponoviti.

Prvi dan

Možete jesti svo voće koje želite osim banana. Naročito se prvog dana preporučuje konzumiranje većih količina dinje i lubenice. Danas pripremate cijeli sistem za program. Voće, svježe ili konzervirano, osigurat će organizmu sve potrebne sastojke.

Drugi dan

Možete jesti sve vrste povrća, sirovog ili kuhanog, u količinama u kojima želite. Kako biste dobili ugljikohidrate, dan počnite s velikim krompirom pečenim u rerni. Na vrh stavite komadić maslaca.

Složeni ugljikohidrati i masnoća ujutro dat će organizmu potrebnu energiju i uravnotežiti ga. Ostatak dana jedite povrće koje je gotovo nekalorično, a tijelu daje esencijalne nutrijente i vlakna.

Treći dan

Jedite sve vrste voća i povrća, osim banana i krompira, u količinama po želji. Potrebne ugljikohidrate dobit ćete iz voća. Vaš je sistem sada pripremljen za sagorijevanje suvišnih kilograma. Još ćete imati želju za hranom, ali ona će već sutradan početi slabiti.

Četvrti dan

Ovo je dan banana i mlijeka. Danas možete pojesti osam banana i popiti tri čaše mlijeka. Svakako jedite i posebnu povrtnu supu (poznatu kao čarobnu).

Ugodno ćete se iznenaditi, jer vjerovatno nećete ni pojesti sve dopuštene banane. Ali, one su tu da nadoknade kalij i natrij koje ste izgubili, odnosno propustili uzeti u prethodna tri dana. Primijetit ćete potpuni izostanak želje za slatkim. Dan će vam proći neočekivano lako.

Peti dan

Na redu je gozba – govedina i paradajz. Možete pojesti dvije porcije od po 30 dag nemasne govedine (dopušten je i hamburger) te ukupno šest paradajza. Danas povećajte unos vode za jednu četvrtinu, kako biste pojačali čišćenje organizma od mokraćne kiseline.

Iz govedine ćete dobiti željezo i proteine, a iz paradajza vitamine i vlakna. Velike količine vode pročistit će vam sistem – primijetit ćete da vam je urin bezbojan. Ako nemate želje, nemojte pojesti svu propisanu govedinu, ali morate pojesti svih šest paradajza.

Šesti dan

Danas možete jesti neograničene količine nemasne govedine i povrća. Cijeli je vaš sistem sada usmjeren prema gubljenju težine. Vjerovatno već uočavate pozitivnu promjenu u izgledu.

Sedmi dan

Posljednjeg dana su na jelovniku smeđa riža, voćni sokovi i sve vrste povrća.
Zahvaljujući temeljitom pročišćavanju, na kraju dijete možete reći da ste stavili cijeli svoj sistem pod kontrolu.

Dijetalna pravila

Potrebno je popiti deset čaša vode svaki dan. Prvih sedam dana alkohol se ne smije konzumirati

Ako želite nakon sedam dana dijete, izgubiti još kilograma, ponovite program. U tom su slučaju dopuštene dvije čaše bijelog vina dnevno zbog povoljnog učinka na probavu. Osim bijelog vina, dopušteno je i pivo, ali u jednom danu konzumirajte samo jedno od ta dva pića.

Tzv. čarobna supa osmišljena je kao dodatak opisanom dijetalnom programu. Može se jesti u svako doba dana, u količinama po želji. Štaviše, dobro ju je konzumirati u velikim količinama.

Za supu vam je potrebno: 800 ml vode, 6 velikih glavica luka, 2 zelene paprike, 1 cijeli paradajz, 1 glavica zelja, 2 celer, 2 paketa juhe od luka, začini.

Ako ne volite zelje ili celer, ne brinite, supu možete prilagoditi svom ukusu, dodajući povrće po želji: šparoge, grašak, kukuruz, cvjetaču, repu… izbjegavajte grahorice.

Povrće možete jesti i na salatu.  Za dresing koristite samo alkoholni ili vinsko sirće, limunov sok, bijeli luk i uobičajeno začinsko bilje. Dnevno uzmite najviše kašiku ulja.

Tokom dijete, uz vodu možete piti crni čaj i kafu, nezaslađene. Voćne sokove pijite samo sedmog dana programa.

(aura.ba)

Komentari

komentara