8 grešaka koje (možda) pravite prvih 10 minuta radnog dana

Prvih nekoliko minuta radnog dana od ključne su važnosti za produktivnost narednih osam sati.

Ako često kasnite, ili ste se “zaglavili” odgovarajući na neprekidni niz mejlova, možete lako da ispadnete iz kolosjeka, i da ostatak dana pokušavate da se skoncentrišete.

Sajt Business Insider malo je istraživao ovu temu, i došao do liste stvari koje ne treba raditi prvih 10 minuta kada stignete u kancelariju, ili kada sjednete za računar tokom svog radnog dana.

1. Kasnite.

Možete da “uprostatite” radni dan i pre nego što počne. Jedna studija koju je naručio “The Huffington Post” pokazala da šefovi zaposlene koji kasne vide kao manje svjesne i daju im niže ocjene o radu. To smo donekle i znali, ali ovo je zanimljiviji dio:

Šefovi su istog mišljenja čak i kada zaposleni izađu sa posla kasnije kada zakasne pri dolasku.
Nije fer, ali je realnost. Zato se trudite da u kancelariju dolazite što je ranije moguće.

2. Pijete kafu.

Ako niste osoba koja pije kafu čim ustane, onda vjerovatno posegnete za šoljicom okrepljujućeg napitka kada stignete u kancelariju.
Ali, istraživači kažu da je najbolje vrijeme za ispijanje kafe posle 9:30 ujutru. Zato što hormon stresa kortizol, koji reguliše energiju, obično dostiže vrhunac između 8 i 9 ujutru. Kada pijete kafu u to vrijeme, tijelo počinje da proizvodi manje kortizola i više se “oslanja” na kofein.

3. Odgovarate na svaki mejl koji vam je stigao.

Ako čim sjednete za računar, “uronite” u more mejlova, to nije dobro za vaš radni dan. Tog je mišljenja Majkl Ker (Michael Kerr), autor knjige “You Can’t Be Serious! Putting Humor to Work”. On smatra da bi prvih 10 minuta trebalo da skenirate i sortitate mejlove po važnosti. Na taj način možete da uočite šta je hitno i da napravite plan kako ćete odgovarati kasnije.
“Provjeravanje mejla može da bude jedan od onih zadataka koji čine da se osjećamo kao da uspješno završavamo stvari, ali opasnost je u tome da ne radimo po prioritetu, i dopuštamo drugima da nam uređuju agendu,” rekao je Ker za Business Insider.

4. Počinjete posao a da nemate plan kako ćete da radite.

Prije nego što počnete da radite trebalo bi da znate šta su vam prioriteti, a možete i da ih zapišete. Ako već imate sastanak, odvojite najmanje 10 minuta vremena da se pripremite, inače može da vas zatekne vest da sastanak počinje a vi ste usred pisanja projekta.

5. Radite prvo najlakši zadatak.

Razne studije ali i naše lično iskustvo pokazuju da nam energija i volja opadaju kako odmiče dan. Zato je ključno da važne stvari uradimo što je prije moguće. Neki ljudi ovu strategiju nazivaju “jedenje žabe” zasnovanu na citatu Marka Tvena.

“Pojedi živu žabu odmah ujutru i ništa gore neće se desiti do kraja dana.”

6. Radite više stvari istovremeno (“multitaskingujete”).

Ujutru imate najviše energije, i zato možda osjećate da ste spremni da uradite milion različitih stvari odjednom. U više navrata smo pisali da “multitasking ubija vaš mozak”, kao i da je to mit. Najbolje je raditi jednu po jednu stvar, i svakoj posvetiti vremena baš koliko zaslužuje.

7. Prebirate po glavi loše misli.

Možda vas je iznervirao prodavac u pekari, ili slučajni prolaznik. Ili ste već bili ljuti kada ste izašli iz kuće. Ne dozvolite da vas ovakvi osjećaji ometaju i odvuku od zadataka koji morate da uradite tog dana.
Stručnjaci daju jedno jednostavno rješenje: Probajte da negativne misli stavite u jednu kutiju kada započnete radni dan. Probajte da vizuelizujete ovakav čin, možda stvarno pomogne.

8. Imate sastanak.

Sastanci ujutru mogu da budu traćenje vaših kognitivnih resursa. Prema Lauri Vanderkam, autorki knjige “What the Most Successful People Do Before Breakfast”, rana jutra bi trebalo da budu rezervisana za zadatke koji iziskuju fokus i koncentraciju, kao što je pisanje.
Sastanci sa šefom i/ili kolegama bi trebalo da budu kada je nivo energije najmanji, sredinom podneva, osim ako ne iziskuju veću mentalnu energiju.

Izvor: BIZLife

Komentari

komentara