Dr. Michael Greger: Šest namirnica koje garantiraju ‘kako ne umrijeti’

Doktor Michael Greger autor je bestselera ‘Kako ne umrijeti’, prepoznatljivo je lice u SAD-u (i šire), i često govori o prehrani, sigurnosti pojedine hrane, i o javnom zdravstvu.

Kako je knjiga upravo izašla u Telediskovom izdanju mi vam prenosimo članak koji je svojevremeno izašao na portalu ‘Fresh.hr‘, a vezan je uz šest najbitnijih namirnica koje bi se morale svakodnevno konzumirati (ima ih ukupno 12).

1. Mahunarke

Pritom misli na mahunarke u širem smislu: leće, slanutak, sušene polovice graška, soja, i naravno sve vrste graha. Možda vam se juha od graška, i umakanje mrkve u humus ne čine korisnima, ali i tako unosite mahunarke. Trudite se pojesti barem tri porcije mahunarki dnevno. Jedna porcija je otprilike: četvrtina šalice humusa; pola šalice kuhanog graha, leća, tofua, ili tempeha; ili puna šalica svježeg graška ili proklijalih leća. Iako je i kikiriki tehnički mahunarka, doktor Greger ga je svrstao u kategoriju orašastih plodova (zbog nutritivne vrijednosti).

2. Bobičasto voće

Jedna porcija bobičastog voća bi biti oko pola šalice svježih ili zamrznutih, a sušenih četvrtinu šalice. Iako su, biološki gledano, banana, avokado, pa čak i lubenica bobičasto voće, koristit ćemo kolokvijalni termin za malo jestivo voće, i dodat ćemo i grožđe (i grožđice), i kumkvat u ovu kategoriju. To naravno znači da ćemo dodati i voće za koje mnogi smatraju da spadaju u bobičasto voće, iako tehnički ne spadaju, primjerice: borovnice, trešnje, brusnice, jagode, dud (murva).

3. Zeljasto povrće

U zeljasto povrće spadaju brokula, kupus, blitva, raštika, i kelj. Greger preporučuje barem jednu porciju dnevno (pola šalice), i barem još dvije porcije zelenila dnevno, lisnatog, ili zeljastog.

4. Orašasti plodovi

Svatko bi trebao jesti barem 1 žličicu mljevenih lanenih sjemenki dnevno, a osim toga i porciju drugih orašastih plodova ili sjemenki. Četvrtina šalice oraha je dovoljno za jednu porciju, a ako volite maslace (primjerice od kikirikija), nemojte u jednom obroku uzimati više od dvije jušne žličice. Kesteni i kokos ne spadaju nutritivno u orahe.

5. Začini

Doktor Greger preporučuje i četvrtinu žlice kurkume, a možete dodavati i druge začine (bez soli) koje volite.

6. Cjelovite žitarice

Za dug život jedite i porcije cjelovitih žitarica, primjerice: pola šalice tople zobene kaše; kuhana zrna, primjerice riže, kvinoje, heljde; kuhana tjestenina, ili kukuruz; šalica hladnih (gotovih) žitarica; jedna tortilja ili šnita kruha; polovica peciva ili muffina; ili tri šalice kokica.

Ovih 6 namirnica dodajte u listu za kupovinu, i eksperimentirajte s receptima; možete ih sve pomiješati u jedan obrok, ili jesti odvojeno. Igrajte se. (nexus)

Komentari

komentara