Ishranom do zdravlja: LJEKOVITA MOĆ ŽITARICA

Integralne žitarice smanjuju rizik od pojave kancera, pospješuju rad digestivnog trakta i štite od srčanih oboljenja i dijabetesa. Zob stabilizuje nivo šećera u krvi, ječam snižava holesterol, a bijela riža je odlična zaštita protiv kancera

Svugdje u svijetu stručnjaci se slažu da su žitarice od neprocjenjivog značaja za održavanje optimalnog zdravlja ljudi. Integralne žitarice sadrže gotovo sve vitamine B kompleksa, vitamin E, nezasićene masne kiseline, kao i proteine, zahvaljujući čemu igraju važnu ulogu u smanjivanju rizika od brojnih oboljenja, uključujući kancer, i štite od srčanih bolesti i dijabetesa tipa II. Također, žitarice pospješuju rad digestivnog trakta i olakšavaju skidanje viška kilograma, jer duže održavaju osjećaj sitosti.

No, uprkos svim ovim ubjedljivim argumentima, većina nas ne unosi preporučene tri porcije žitarica dnevno. Na trpezi se najčešće nađe pšenica ili pšenični proizvodi, a za nju je dokazano da spada u najteže svarljiv tip žitarica. Ishrana će biti zdravija i raznovrsnija ukoliko se u jelovnik uvrste žitarice poput prosa, heljde, smeđe riže…

 

   PROSO

S obzirom na to da sadrži gluten, naročito je pogodan za ishranu ljudi koji pate od celijačne bolesti. Zbog činjenice da je bogat magnezijumom, brojne naučne studije dokazuju da proso ublažava astmatične tegobe, redukuje učestalost napada migrene i rizik od srčanog udara.

Šolja kuhanog prosa pruža četvrtinu dnevno potrebne količine fosfora, minerala neophodnog za pravilan razvoj i obnavljanje tjelesnih tkiva.

 

 

 HELJDA

Smatra se žitaricom, a zapravo spada u porodicu trava koje daju zrnevlje. Čak i kada se gaji za masovnu upotrebu, rijetko se đubri ili prska pesticidima. Najkorisnija je ako se koristi kao cijelo zrno, u ljusci i nepečena. Bogata je rutinom (bioflavonid) koji snižava rizik od hipertenzije i povišenog nivoa holesterola u krvi. Proklijalo zrno heljde se može jeste svježe ili se od njega pravi sok u sokovniku.

 

JEČAM

Ječam u ljusci gotovo je nemoguće skuhati, pa se ova žitarica prodaje djelimično ili potpuno oljušćena. Ipak, uklanjanjem spoljnih slojeva zrno gubi važne hranjive materije, zbog čega je najbolje kupovati tamnijeg zrna. Svakodnevno konzumiranje ječma snižava nivo holesterola u krvi za 25 posto.

Ječam je koristan za pravilan rad digestivnog trakta, skraćuje vrijeme tranzita fekalnih materija i olakšava njihovo izbacivanje.

 

 

SMEĐA RIŽA

Kada je riječ o hranjivim vrijednostima, smeđa riža je mnogo zdravija od bijele (glazirane), ali koristi korisna svojstva u procesu industrijske prerade. Kako je zrno smeđe riže različitih veličina i kvaliteta, treba biti obazriv, jer industrijski pakovana može da bude i hemijski prerađena.

Smeđa riža je bogata vitaminima B kompleksa, magnezijumom i biljnim vlaknima, te selebnom (zaštitnik od kancera) i esencijalnim masnim kiselinama, koje snižavaju nivo holesterola. Nju mogu da konzumiraju i osobe koje su osjetljive na gluten.

 

 OVAS (ZOB)

U ishrani treba izbjegavati prerađeno zrno zobi i birati manje prerađene pahuljice (od neoljušćenog zrna) ili mljevenu zob za kašu. Vruća zobena kaša je idealan obrok za početak dana, posebno ako pokušavate da spriječite pojavu srčanih oboljenja.

Ova žitarica snižava nivo holesterola i stabilizuje nivo šećera u krvi. Osobe koje imaju problema s radom bubrega, treba da ograniče unos zobi.

(aura.ba)

Komentari

komentara