Iskoristite zimu za gubitak kilograma uz pomoć djetalne zimske namirnice: Kiseli kupus – čuvar idealne linije i zdravlja

Kiseli kupus je niskokalorična namirnica, 10 dg sadrži svega 125 kalorija, pa je idealno sredstvo za kuru mršavljenja. Uz pomoć kiselog kupusa i rasola, po tvrdnjama pristalica ove dijete, za pet dana, koliko je predviđeno da traje ova dijeta, možete oslabiti čak tri kilograma

Zima je pokucala na vrata. Oni koji pate od suvišnih kilograma s razlogom se boje ovog godišnjeg doba jer im se “nadadodaju” suvišni kilogrami. Kako tome doskočiti? Od davnina je, posebno ženskoj populaciji na našim prostorima, bila poznata i tzv. kupus dijeta. I to ne od bilo kakvog kupusa, već od kiselog. Sada, u zimsko doba, svuda se može nabaviti kiseli kupus, a mnogi ga kisele i sami kod kuće. Novembar je upravo mjesec kupusa. Tada ga ima najviše, a i najjeftiniji je. Osim što će vam pomoći pri mršavljenju, sva jela pripremljena od kupusa su kao gastronomski praznik.

Niskokalorična namirnica

Kiseli kupus je niskokalorična namirnica, 10 dg sadrži svega 125 kalorija pa je idealno sredstvo za kuru mršavljenja. Uz pomoć kiselog kupusa i rasola, po tvrdnjama pristalica ove dijete, za pet dana, koliko je predviđeno da traje ova dijeta, možete oslabiti čak tri kilograma! Poslije pauze od nekoliko dana, dijetu možete da ponovite. A uz sve to, idealna dijetalna namirnica kakva je kiseli kupus, pročistit će vam cijeli organizam.

Šta se to tako dobro krije u kiselom kupusu? Kiseli kupus je odličan čistač za crijeva, a u isto vrijeme izgrađuje zdravu crijevnu floru. Sadrži bakterije mliječne kiseline i vitamine B3, B5, B12, i B6, ali i razne enzime i minerale. Vitamin energije B12 razvija se kiseljenjem (nema ga u svježem povrću) i pored dodatne snage, poboljšava raspoloženje, smiruje nerve i osvježava. Kiseli kupus pojačava i razmjenu materija u organizmu i smanjuje nivo holesterola u krvi. Uz to, jača muskulaturu srca i potpomaže izgradnju crvenih krvnih zrnaca.

No, ne smijemo zaboraviti da je kupus bogat i vitaminom C. Ova aktivna materija štiti odbrambene snage organizma i omogućava da se i tokom dijete ostane u punoj fizičkoj formi.

Ne pravi čuda

Kiseli kupus i rasol, kao nusprodukt njegove pripreme, zbog toga su vrlo često sastojak recepata za mršavljenje ili pak prirodnih kura protiv gripe i prehlade. Naravno, kiseli kupus može biti sastojak dijete jedino ako se priprema sa vrlo malo ili bez masnoća. Sam po sebi nije namirnica koja bi samostalno nekim čudom otapala masne naslage.

NAPOMENA: Ukoliko se odlučite prakticirati ovu dijetu, savjetujemo i mali oprez. Ne preporučuje se pretjerana konzumacija tih dviju kiselih namirnica, dakle kiselog kupusa i rasola, zbog toga što previsok sadržaj lactobacilla i mliječne kiseline mogu biti teški za želudac i izazvati određene probavne smetnje.

PRIJEDLOG JELOVNIKA

Izaberite doručak

Doručkujte ono što najviše volite ili izaberite jednu od tri varijante koje vam predlažemo. Svakog dana mijenjajte jutarnji jelovnik.

Zemičke sa sirom i krastavcem: jednu zemičku prepolovite, namažite margarinom, pa stavite režanj posnijeg sira i kolutove svježeg krstavca (125g);

Tost sa marmeladom: jedan režanj tosta od integralnog brašna namažite margarinom, a potom marmeladom ili džemom. Dovoljne su dvije kašičice.

Sendvič sa piletinom: parče crnog hljeba namažite margarinom i stavite 50 g pečene piletine. Uz ovaj sendvič pojedite i jednu pomorandžu.

Prvi dan

Ručak: Kiseli kupus sa šniclom. Polovinu isjeckane glavice crnog luka propržiti na malo ulja pa dodati 300 grama kiselog kupusa, pola čaše supe od povrća i kuhati desetak minuta. Ispržiti šniclu od 125 g. Pojesti uz parče tosta.

Večera: Sendvič sa kupusom. Veću kiflu presjeći na pola, namazati margarinom, odozgo staviti list zelene salate, 150 g kiselog kupusa i režanj posnog sira. Uz ovaj sendvič pojedite i salatu po želji.

Drugi dan

Ručak: Krompir sa pečurkama i kupusom. Glavicu isjeckanog crnog luka propržiti na malo ulja zajedno sa 200 g isječenih šampinjona i po želji jednom isjeckanom jabukom. Dodati 150 g kiselog kupusa ili kiselog ribanca, pola šolje bistre supe od povrća i kašičicu kisele pavlake. Posoliti i pobiberiti i sve zajedno izdinstati. Na kraju dodati sjeckan peršunov list. Jesti uz 250 g barenog krompira.

Večera: Kupus sa ćuretinom. Oko 300 g kiselog kupusa ribanca obariti, ocijediti i dodati 50 g isjeckane ćuretine. Sve zajedno propržiti na kašičici ulja i na kraju dodati isjeckan peršunov list. Jesti uz integralni hljeb i pola čaše jogurta.

Treći dan

Ručak: Kupus sa ribom. Propržiti 200 g kiselog kupusa ribanca, dodati pola šolje bistre supe od povrća, pa dodati 150 g fileta od oslića i sve zajedno dinstati. Jesti uz pire krompir i popiti jednu čašu rasola.

Večera: Sendvič sa kupusom. Pomiješati 150 g kiselog kupusa ili ribanca sa pola konzerve sardina ili tunjevine. Staviti na tost od crnog hljeba premazan margarinom.

Četvrti dan

Ručak: Ćuretina s kupusom. Isjeći na tanke režnjeve 125 g ćuretine, jedan praziluk, 125 g šargarepe i čehnu bijelog luka. Sve zajedno propržiti na malo ulja. Dodati 200 g kiselog kupusa, začiniti, umiješati kašiku soja sosa i dinstati.

Večera: Kupus sa suhim mesom. Parče crnog hljeba namazati margarinom, staviti odozgo 150 g kiselog kupusa ribanca i 75 g suhog mesa. Zasladite se jednom jabukom.

Peti dan

Ručak: Čorba od ribanaca. Propržiti isjeckanu glavicu crnog luka na kašičici ulja, dodati 150 g krompira isječenog na kockice, 200 g kupusa ribanca i naliti sa četvrt litra bistre supe od povrća. Kuhati dok krompir ne omekša. Na kraju dodati 50 g isjeckanog suhog mesa i kašičicu kisele pavlake.

Večera: Kupus sa viršlama. Presjeći kiflu ili zemičku na pola, na donju polovinu namazati senf, staviti 150 g kupusa ribanca i jednu viršlu od pilećeg mesa isječenu na kolutove.

Kiseli kupus kuhajte u poklopljenom loncu najduže 15 minuta na srednjoj temperaturi uz dodatak malo tečnosti.

Idealni začini protiv gasova u želucu i crijevima, koje ova vrsta kupusa kod nekog može da izazove, jesu: majčina dušica, kim, mirođija, lorber i biber.

Kada prakticirate ovu dijetu, pijte dosta tečnosti. Uz ovu dijetu popijte dnevno litar i pol do dva litra vode ili biljnog čaja. Ako možete, uzdržite se od kafe i crnog čaja jer oni dodatno izbacuju tečnost iz organizma.

Komentari

komentara