KAKO OSTAVITI CIGARETE: NAJBOLJI SAVJETI DA PRESTANETE PUŠITI BEZ KRIZA I VIŠKA KILOGRAMA. KADA STARTATE?

Da bi se oslobodili ove ovisnosti, a samim tim sačuvali zdravlje i uštedili novac ovo je 7 jednostavnih i efikasnih zavjeta za trajno odvikavanje od pušenja:

Mnogi pušači će vam reći da znaju da je duhan štetan, ali da ih to ne brine jer vole pušiti. Većina njih i ne zna kako prestati pušiti. Uz to i ne razmišljaju i finamsijskim efektima. Naprimjer, odbacivanjem cigareta, pušač koji troški kutiju cigareta dnevno, mjesečno uštedi oko 120 KM (cijena kutija cigareta 4 KM). Godišnje je to iznis od 1.440 KM!

Većina pušača ne puše zato što uživaju u cigaretama, već zato što nikotin stvara ovisnost i umjetno izaziva osjećaj opuštenosti i zadovoljstva. Nikotin već u nekoliko sekundi dolazi do centralnog živčanog sistema.

Da bi ste se oslobodili ove ovisnosti, a samim tim sačuvali zdravlje i uštedili novac ovo je 7 jednostavnih i efikasnih zavjeta za trajno odvikavanje od pušenja:

  1. Odredite tačno vrijeme i mjesto za prestanak pušenja

Pripremite u glavi i kalendaru dan kada ćete prestati pušiti. Neka to bude neki datum koji vam puno znači, ili neka bude početak mjeseca, godišnjeg doba ili slično. Stvorite od toga veliku stvar jer ćete si time u glavi pojmiti da ste se odlučili za nešto veliko i postat ćete spremni na izvršavanje svoje odluke. Nemojte da se dogodi da radi čekanja datuma odgađate odluku.

  1. Povjerite se svojoj porodici i prijateljima

Upoznajte ljude oko sebe sa svojom odlukom i predstavite ju kao nešto najvažnije što vam se sada događa. Ako imate podršku oko vas, lakše će ići prestanak. Razumjet će vaše tegobe i eventualne krize za vrijeme prilagođavanja i, nadamo se, neće vas nuditi cigaretama i ponovno zvati na loš put. Možda prestankom pušenja uspijete utjecati na to da neko od vaših prijatelja također prestane pušiti.

  1. Maknite sve što vas podsjeća na pušenje 

Iz auta, stana, s posla maknite sve stvari koje vas podsjećaju na pušenje. Maknite pepeljare ili nepopušene kutije cigareta.

  1. Nemojte potpuno promijeniti životne navike

To što ste odlučili da ćete prestati pušiti, ne znači da morate potpuno promijeniti životne navike. Nemojte izbjegavati odlaziti na pauze na poslu s kolegama. To što će oni pušiti, a vi ne, samo će vas naviknuti na to da ste postali nepušač u društvu. Nemojte prestati izlaziti i po svaku cijenu izbjegavati mjesta gdje bi moglo biti cigareta. Ako se naviknete na cigarete oko sebe bez da zapalite ijednu, zasigurno ćete se još bolje osjećati i biti uporniji u svojoj odluci.

  1. Nemojte zamijeniti pušenje drugom lošom navikom

To što sada ne pušite, ne znači da smijete početi gristi nokte, prekomjerno piti alkohol ili jesti masnu hranu. Jedan od glavnih problema koji će vam se događati je nedostatak cigarete među prstima. Pokušajte među prste staviti hemijsku olovku ili neki štapić i igrati se s time, nećete ni primjetiti da će vam želja za cigaretom tako nestati.

  1. Pronađite novi hobi 

U slučaju dosade, prvo što će vam pasti na pamet je cigareta. Prava kriza se neće pojaviti odmah već sedmicu do dvije nakon prestanka pušenja. Do tada steknite naviku da imate aktivnosti nakon posla. Krećite se i počnite se baviti nekom blagom tjelovježbom kako biste bili umorni i odmah legli u krevet nakon napornog dana. Uz to, pijte puno tekućine i dosta spavajte.

  1. Konsultujte se s ljekarom

Ako imate velike promjene raspoloženja i probleme s prestankom pušenja, obratite se svom ljekaru. On vam može preporučiti dodatak ishrani ili ljekovita sredstva koja će vam pomoći pri odvikavanju. Bez konsultacije nije preporučljivo mijenjati ili prekidati terapiju. U vašem je interesu da se dogovorite s ljekarom o izmjenama i dopunama programa.

Komentari

komentara