Koje biljne namirnice „čiste“ otrove iz organizma? Lan, jabuke, limun, cveklu, bijeli luk, kupus i brokulu jedite svaki dan!

Uključite u ishranu takozvane čistače i ljekovito bilje što je više moguće. Već nakon pet dana osjetit ćete koristi. Što više ovih namirnica, to bolje!

Limun

Mnogi potcjenjuju sposobnost limuna koji pridonosi zdravoj probavi i eliminaciji štetnih tvari. Neki travari i nutricionisti smatraju da opor okus limuna potiče protok žuči i pomaže u probavnom procesu. Kora limuna i limete također djeluju kao antioksidansi i pomažu u izbacivanju otrova iz organizma. Evo jednostavnog načina kako ćete unijeti citruse u liječenje. Iscijedite limun i pomiješajte ga s vodom te popijte. A time možete zaliti na primjer i pečenje.
   
Rotkvice

Rotkvice povećavaju protok žuči, pomažu u održavanju zdravog žučnog mjehura i jetre, te poboljšavaju probavu. Pola šoljice tanko narezane rotkvice dodajte u omiljenu salatu. Možete dodati i umak i dobili ste međuobrok!

Kurkuma (indijski šafran)

Tradicionalna indijska i kineska kultura smatraju da je ova biljka iznimno ljekovita. Nedavno provedene studije potvrdile su antioksidativni i protivupalni učinak u tijelu. Pomaže jetri da se riješi štetnih spojeva. Antioksidansi imaju ulogu u borbi protiv oštećenih ćelija koje se s godinama nakupljaju. Jedna kašika ovog praha je sasvim dovoljna.

Kiseli kupus

Ovaj fermentirani kupus ima blagotvornu dozu „dobrih“ bakterija koje se nazivaju probioticima. Probiotici su osobito važni za zdravlje probavnog trakta.

Naša crijeva su izvorište triliona bakterija koje utječu na probavu i imunitet. Bez korisne flore probavni proces može biti ugrožen i dovesti do stvaranja plinova, nadutosti i zatvora. Zatvor može dovesti do nakupljanja toksičnih otpada u crijevima i krvotoku, što kod nekih može povećati rizik za dobivanje raka. Dodavanje samo pola šoljice fermentiranih namirnica, poput kiselog kupusa, osigurat će da se crijeva snabdiju probioticima koji reguliraju optimalnu probavu.

Jabuke

Jabuke su zdrava namirnica koju možete konzumirati tokom cijele godine, a posebno je učinkovita u dijetama za detoksikaciju. One su pune vlakana, posebno pektina, koji pomaže u čišćenju probavnog trakta. Pektin pomaže da se riješite svih nagomilanih toksina i ostataka hrane koje niste probavili. Važno je koristiti više vrsta vlakana u dnevnoj ishrani kako bi probava bila što bolja.

Brokula

Mnogi nutricionisti smatraju je jednom od najzdravijih namirnica. Tokom probave oslobađa nutrijent poznat po čišćenju “loših” estrogena koji se nakupljaju u tijelu.

Višak takozvanih loših estrogena, a manjak dobrih može dovesti do većih zdravstvenih problema uključujući i debljanje, PMS, pa čak i rak. Brokulu jedite najmanje jednom dnevno!

Bijeli luk

Sigurno ste već čuli da bijeli luk jača imunitet i štiti srce, ali njegovi sumporni spojevi imaju i važnu ulogu u čišćenju organizma od otrova. Jetra je zadužena za neutraliziranje otrova sa sumporom. Dodavanje namirnica bogatih sumporom, poput bijelog luka, ubrzat će ovaj proces. Preporučuju se dvije do tri čehne po obroku. I ne zaboravite gumu za žvakanje.

Sjemenke lana

Pune su hranjivih tvari i pomažu pri unutrašnjem čišćenju organizma. Ova mala sjemenka puna je vlakana, a mnogi se nutricionisti slažu da je jedan od ključnih elemenata koji brani organizam od brojnih bolesti. Sadrži i topiva i netopiva vlakna zbog čega je izvrsna za rad crijeva te smanjuje apsorpciju holesterola. Dodajte nekoliko kašičica lana jutarnjem frapeu, jogurtu ili zobenim pahuljicama.

Cvekla

Može se pripremati na žaru, pari ili kuhati. Sadrži biljne pigmente za koje se vjeruje da imaju antioksidativno djelovanje i poboljšavaju rad jetre. Najčešće se konzumira plod. Međutim, lišće je također puno vitamina, minerala i antioksidansa. Razmislite o tome da ga iscijedite umjesto da ga bacite i dobit ćete dodatnu vrijednost za čišćenje organizma. Pola šoljice cvekle ili jednu šoljicu lišća dodajte u prirodni sok ili frape.

 Borovnice

Imaju najmanje tri ključna antioksidansa. U knjizi The World’s Healthiest Foods George Mateljan kaže da elaginska kiselina može blokirati metaboličke puteve koji mogu dovesti do raka. Dodajte pola šoljice u frape ili uživajte grickajući ih.

Komentari

komentara