Najbolje iz prirodne medicine: Heljda vraća snagu kostima!

Za svaki obrok jedite integralne žitarice (integralnu rižu, proso i ječam), dok se heljda naročito preporučuje za jačanje kostiju i zglobova mladih

Na kostobolju se najčešće gleda kao na prateću pojavu starenja. Međutim, milioni ljudi širom svijeta pate zbog degenerativnih oboljenja i zglobova, a nisu svi u poznim godinama. U tim slučajevima zvanična medicina primjenjuje brojne lijekove i medicinske procedure, uključujući hirurgiju.

Sa makrobiotičkog stanovišta zdravlje kostiju i zglobova znatno može da se popravi ishranom koja se zasniva na integralnim žitaricama i povrću.

Autoimuna bolest

Artritis je upala ili ukočenost zglobova i jedna od najrasprostranjenijih bolesti u savremenom svijetu. U vrste artritisa spada i reumatoidni artritis (poznat kao reumatizam) koji u velikoj mjeri utječe na lošiji kvalitet života oboljelih. Ova bolest se najčešće javlja kod žena starijih od 40 godina, dok je oboljelih muškaraca tri puta manje. Može da se javi kod djece, a prije svega djevojčica od 2 do 5 godina.

Osnovni simptomi su upala i intenzivan bol u šakama, rukama, nogama i stopalima, praćen općim umorom i nesanicom. Mogu da se oštete i drugi organi kao što su srce, pluća, nervi, mišići i oči. Kod starijih se reumatoidni artritis manifestuje i deformacijom šake i stopala.

Savremena medicina ovu bolest smatra autoimunom bolešću, dok je s makrobiotičkog stanovišta to više jin oboljenje, koje se javlja kao posljedica pretjeranog korištenja mlijeka, sladoleda, jogurta i drugih mliječnih proizvoda, bijelog brašna (u proizvodima kao što su hljeb i kolači, masnoća, slatkiši, voćni sokovi, alkohol, lijekovi…)

U posljednje vrijeme često si piše i o osteoporozi ili gubitku koštanog tkiva koji dovodi do krhkih i lomljivih kostiju. Većina oboljelih su žene u menopauzi (zbog smanjene proizvodnje estrogena) dok muškarci rijetko obolijevaju od osteoporoze prije 70. godine.

Sa makrobiotičke tačke gledišta osnovni uzrok osteoporoze je pretjerano korištenje mesa u ishrani, kao i mliječnih proizvoda i drugih namirnica životinjskog porijekla koje izvlače kalcijum, fosfor i druge minerale iz kostiju. Previše soli, kafe, alkohola i cigareta, takođe, utječe na gubitak koštane mase.

Osim reumatoidnog artritisa i osteoporoze u oboljenja kostiju i zglobova koja muče veliki broj ljudi spadaju i osteoartritis, giht, upale kostiju i zglobova. Makrobiotika u svim ovim slučajevima preporučuje manje-više isti način ishrane, osim ako od makrobiotičkog instruktora ne dobijete drugačije preporuke.

 Ishrana koja pomaže

Za svaki obrok jedite integralne, a ne prerađene žitarice (integralnu rižu, proso i ječam). Heljda se naročito preporučuje za jačanje kostiju i zglobova mladih.

Proizvode od brašna svedite na minimum. Rezance od integralnog brašna možete da jedete nekoliko puta nedjeljno, naročito udon – rezance i špagete od integralnog brašna.

Izbjegavajte proste šećere (uključujući bijeli šećer, med i čokoladu) kao i namirnice životinjskog porijekla, ali bijelu ribu možete da spremate jednom do dva puta nedjeljno.

Mahunarke su dobre za jačanje kostiju i zglobova, a prednost dajte mahunarkama sitnog zrna (azuki pasulj, sočivo, naut i crna soja). Ove proizvode možete da jedete redovno.

Od povrća se naročito preporučuje korjenasto i sušeno povrće (sušeni dajkon, suhe šitake pečurke i zimsko povrće kao što je kelj). U nekim slučajevima se preporučuje i drugo zeleno lisnato povrće.

Ne pretjerujte s uljima, a začine kao što su morska so, miso i šoju koristite umjereno.

Izbjegavajte voće i voćne sokove, ali možete da jedete manje količine suhog voća kao i lubenicu s mrvicom soli.

Prorijedite orašaste plodove i njihova ulja dok vam se stanje ne popravi.

Umjereno pijte vodu, kao i banča čaj, čaj od azuki pasulja (vidi recept) i, povremeno, mu čaj (možete ga kupiti u prodavnicama zdrave hrane).

Ne prejedajte se i dobro žvačite.

 Savjeti za svakodnevni život

Naravno da promjene u načinu ishrane nisu dovoljne da se riješite tegoba s kostima i zglobovima. Bilo bi dobro da se pridržavate slijedećih savjeta:

Radite vježbe, ali umjereno i bez iscrpljivanja.

Izbjegavajte ili ograničite izlaganje vještačkom elektromagnetnom zračenju (kompjuter, televizor, mobilni telefon, kao i snimanje rentgenom. Jer kosti su naročito podložne ovoj vrsti oštećenja).

Nosite odjeću od prirodnih materijala (pamuk) i koristite posteljinu od prirodnih materijala.

Pazite da vam bubrezi i krsta ne ozebu, naročito zimi.

Izbjegavajte dugotrajno kupanje i tuširanje jer se na taj način gube minerali iz tijela.

Trljajte cijelo tijelo (uključujući kičmu) vrućim peškirom jednom ili dva puta dnevno da pospješite cirkulaciju.

Vruće obloge možete da koristite za opuštanje dijelova tijela i za ublažavanje bolova. Stavite vruć peškir na bolno mjesto, držite dok se ne ohladi, pa ponovite proceduru (na svakih 5 do 10 minuta) dok se bolno mjesto ne zagrije i ne pocrveni. VAŽNA NAPOMENA: Ukoliko su vam zglobovi ili drugi dijelovi tijela vrući, otečeni i upaljeni, ova procedura se ne preporučuje. Umjesto toga, stavite oblog od zelenog lišća (naprimjer list zelenog kupusa) i mijenjajte poslije nekoliko sati ili kada se zagrije.

Zagrijanu morsku so možete da koristite za bolna ramena, krsta ili druge dijelove tijela kao i u prethodnom slučaju. U suhoj tavi zagrijte malo morske soli, stavite u čistu pamučnu salvetu ili krpu i priljubite na bolno mjesto, a zamijenite kada se ohladi. VAŽNA NAPOMENA: Ovo nemojte da radite ako imate upalu, otoke ili su ta mjesta vruća.

U slučaju ukočenih kostiju i zglobova, susamovim uljem sa malo struganog đumbira trljajte bolno mjesto 10 do 15 minuta, a višak ulja skinite toplim peškirom. Ovo možete da radite svaki dan ili svaki drugi dan 2 do 3 sedmice.

 

 

  LJEKOVITI NAPICI

Čaj od auzki pasulja

Uveče popijte 1 šolju auziku pasulja sa 7 cm kombu alge, ujutro algu sitno isjeckajte, dodajte 4 šolje vode i stavite da provri, smanjite vatru, poklopite i ostavite da se kuha 20 do 30 minuta. Procijedite pasulj i popijte čaj dok je vruć.

SAVJET PLUS: Nastavite da kuhate pasulj dok ne bude spreman za jelo.

Kombu čaj

Očistite parče kombu alge (10 cm), stavite u pola litra vode i sačekajte da provri. Smanjite vatru, poklopite i kuhajte na tihoj vatri oko 10 do 15 minuta (dok se tečnost ne ukuha na polovinu). Popijte 1 šolju dok je čaj vruć. Ostatak možete da zagrijete i, poslije izvjesnog vremena da popijete.

 Mrkva i dajkon

Nastružite po pola šoljice mrkve i dajkona, stavite u šerpicu, dodajte 2 šolje vode i sačekajte dok ne provri.

Dodajte 1/3 nori alge i ½ umeboši šljive, kuhajte oko 3 minute, a nekoliko kapi šojua dodajte pred kraj. Popijte i pojedite povrće.

Uzimajte 1 šoljicu 5 dana zaredom, a zatim svaki drugi ili treći dan tokom nekoliko sedmica. NAPOMENA: Ovaj napitak pomaže da se eliminišu masnoće i ulja koji su jedan od uzroka problema sa kostima.

Sok od riže

Tečnost koja se penje na površinu kada kuhate integralnu rižu možete da pijete kako biste uspostavili ravnotežu funkcija bubrega, bešike i koštanog sistema.

Šitake – dajkon čaj

Potopite 3 šitake pečurke u vodu, ostavite da stoje oko 30 minuta, kad omekšaju sitno ih isjeckajte i vratite u vodu u kojoj ste ih potopili.

Stavite da provri, smanjite temperaturu i kuhajte na tihoj vatri 10 do 15 minuta. Dodajte mrvicu soli ili nekoliko kapi šojua pred kraj i pijte dok je vruće. Tokom mjesec dana pijte po 1 šoljicu svaki treći dan.

NAPOMENA: Ovaj čaj je takođe dobar za eliminisanje nagomilane masnoće.

 Kinpira supa

Sitno iscjeckajte jednake količine korijena čička, mrkve i lotosovog korijena (svježeg ili sušenog, ali ga potopite u vodu). U tavu sipajte sasvim malo susamovog ulja i zagrijte na srednjoj vatri, prodinstajte korijen čička oko 2 do 3 minute, pa preko čička stavite lotosov korijen i mrkvu.

Nalijte vodom, sačekajte da provri, smanjite vatru, poklopite i kuhajte 30 do 40 minuta dok povrće ne bude sasvim mekano. S vremena na vrijeme provjerite da li treba da se doda malo vode.

Nakon toga dodajte sitno sjeckani crni luk i slatku zimsku bundevu i dinstajte dok luk i bundeva ne omekšaju. Pred kraj odvadite malo supe, razmutite malo slatkog bijelog i malo starog ječmenog misa, vratite u supu i sačekajte još 5 minuta.

NAPOMENA: Ova supa jača organizam, može da se jede 2 do 3 puta nedjeljno za mnoge bolesti, pa i kod oboljenja koštanog sistema.

 

Komentari

komentara