Onima preko četdresete nutricionisti savjetuju: Bolje svakodnevno uzimati po kocku čokolade, nego odjednom „smazati“ cijelu tablu!

Nema idealnih, ali ovo su pravila izbalansirane i zdrave ishrane po kojima ćete uživati u ukusnoj hrani, a ne morate strahovati da ćete se ugojiti


Da bismo uvijek bili u top-formi važno je da tokom cijele godine vodimo računa da naša ishrana bude zdrava i izbalansirana. Prije svega, to su mlijeko i mliječni proizvodi, riba, meso, jaja, ali i žitarice od cijelog zrna. Trebai jesti voće i povrće svaki dan, ali i baviti se umjerenom fizičkom aktivnošću bar svaki drugi dan!

Šta i koliko jesti?

Otprilike pola tanjira napunite povrćem i voćem, četvrtinu mesom, ribom, jajima, mliječnim proizvodima i četvrtinu namirnicama bogatim skrobom (prednost se daje žitaricama i integralnom brašnu).

Druga preporuka za izbalansiran obrok: pravite salate od povrća, bez majoneze.

Poslije ručka prošetajte bar po stanu desetak metara.Ni kako ne liježite odmah!

Inače, sedmično je potrebno najmanje 150 minuta umjerene ili 75 minuta intenzivne fizičke aktivnosti. Djeca bi trebala da budu aktivna najmanje sat vremena dnevno.

VAŽAN SAVJET: Osobe koje imaju jako veliki indeks tjelesne mase trebalo bi više da se skoncentrišu na smanjenje energetskog unosa putem hrane, a da se kreću i vježbaju laganim do umjerenim tempom.
Savjeti osobama koje su prešle četrdesetu:

Jedite onoliko koliko ćete potrošiti, sa smanjenjem fizičke aktivnosti, smanjite i unos kalorija. Jer, svaka ishrana, koliko god bila zdrava, može da goji ako se unese prevelika količina.

Dajte prednost živinskom mesu i ribi, a crvena mesa jedite najviše dva puta nedjeljno.
Izbjegavajte industrijske sokove, naročito gazirana pića, slatkiše, slane grickalice.

Ograničite unos suhomesnatih i dimljenih proizvoda, smanjite količinu životinjskih masti u ishrani, ne pržite i ne pohujte hranu. Izbjegavajte velike količine masnoća u kuhanju.

Damama poslije 40. godine, kod kojih se masne naslage talože, uglavnom na stomaku i bedrima, nutricionisti preporučuju raznovrsnu ishranu sa manje masti životinjskog porijekla i povećanim unosom nezasićenih masti, kao što su maslinovo ulje, orašasti plodovi, riba, avokado i sl.

U tašni uvijek treba da vam se nađe neka voćka, kikiriki ili proizvod od integralnih žitarica.

Ako vam je vrijeme za obrok, jedite. Svratite negdje da pojedete bar salatu, da ne biste došli u situaciju da “pregladnite”.

Povremeni “delikatesni grijeh” neće napraviti veliki problem, ako ne patimo od nekog oboljenja ili uzimamo neke lijekove kod kojih moramo biti striktni. Bolje je jednom nedjeljno pojesti tablu čokolade, nego se zaželjeti i odjednom pojesti cijelu čokoladu – savjetuju nutricionisti.

Komentari

komentara