Psi, mace ili ribice kao čuvari srca, pritiska, kostiju, živaca…

Naučno je dokazano da naše tijelo prolazi kroz promjene za vrijeme druženja s ljubimcima, što utječe na raspoloženje. Nivo hormona stresa kortizola se snizi, a stvaranje serotonina, hemikalije koju vežemo uz dobrobit organizma, se povisi.

Potrebno je provesti samo 15 do 30 minuta dnevno s mačkom ili psom kako biste ublažili tjeskobu i rasteretili se stresa. Međutim, ne morate uvijek imati četveronožnog ljubimca – samo posmatranje ribica u akvariju će imati isti učinak.

U istraživanju 240 oženjenih parova, vlasnici kućnih ljubimaca su imali niži krvni pritisak i manji broj otkucaja srca u normalnim situacijama nego osobe bez ljubimaca. Isti su rezultati ponovljeni kada su bili izloženi stresu. Drugo je istraživanje pokazalo kako su djeca uspjela sniziti svoj krvni pritisak tako što su mazila svoje najbolje četveronožne prijatelje.

Brojni su dokazi da su vlasnici kućnih ljubimaca izloženi manjem riziku smrti zbog srčanih oboljenja.

Čuvaju srce i pritisak

Dvadesetogodišnje je istraživanje ustanovilo dugoročne dobrobiti druženja s mačkama za srce. Osobe koje nikada nisu imale mačku bile su izložene 40 posto većem riziku srčanog udara nego vlasnici mačaka. U drugoj studiji je zaključeno kako vlasnici pasa imaju veće šanse preživjeti godinu dana nakon srčanog udara.

Jednako kao što su vlasnici mačaka manje skloniji srčanom udaru, tako ih rjeđe pogodi moždani udar. Istraživači vjeruju kako mačke više smiruju svoje vlasnike nego druge vrste životinja. S druge strane, možda je posrijedi karakter vlasnika mačaka – često se fokusiraju na mačke i one postaju središte njihovih interesa, zbog čega u manjoj mjeri razmišljaju o svojim problemima.

T0rapeuti često preporučuju kućnog ljubimca osobama koje se bore s depresijom – ljubimci će nas jedini voljeti bezuvjetno! Također, oni će vas dočekati svaki put kao da je zadnji, slušat će vas dok im pričate, vole provoditi vrijeme s vama, a maženje djeluje smirujuće. Vodeći brigu o ljubimcu, tako da ga šećete, češljate, uređujete ili se igrate s njim, vodite brigu o samima sebi.

Šetnjom do bolje forme

Vlasnici pasa su aktivniji i u manjoj mjeri vode bitku s pretilošću nego osobe koje nemaju psa. Svakodnevne šetnje u trajanju od 30 minuta će se pobrinuti za minimalne potrebe kretanja i lagane tjelovježbe. Svog ljubimca izvedite u kraće šetnje nekoliko puta dnevno, bacajte mu lopticu ili se samo igrajte s njim!

Za razliku od osoba koje nemaju kućne ljubimce, vlasnici životinja imaju tendenciju razgovaranja s drugim vlasnicima. Izvodeći psa u redovnu šetnju stvaraju se prijateljstva (ne samo četveronožna), daju i slušaju savjeti, a često se ugovaraju zajedničke šetnje i rastrčavanja.

Djeca koja su odrasla sa psom ili mačkom u kući manje su sklona alergijama, a isto vrijedi za mališane koji su odrasli na farmi s domaćim životinjama. Sigurno se vrijedi uložiti u dugogodišnje prijateljstvo vašeg djeteta i bezuslovnog prijatelja koji će biti uz njega.

Psi se mogu trenirati tako da obavijeste vlasnike kada će oni ili neko drugi od ukućana uskoro imati napad epilepsije. Ovisno kako se nauči, pas će lajati, cviliti ili se leći pored osobe i tako je obavijestiti o nadolazećoj prijetnji. Prilično pametno, zar ne?

Jače kosti i pas

Jake i guste kosti su prva linija odbrane protiv osteoporoze i bolnih prijeloma, a šetnja sa psom pomaže. Ova bolest pogađa polovinu ženske populacije iznad 50 godina, te četvrtinu muškaraca iznad 55 godina. Procjenjuje se kako između osam i 12 posto ljudi boluje od osteoporoze.

Kosti ojačaju zbog vježbanja, jednako kao i mišići koji ih okružuju, a provođenje vremena na suncu nas obogaćuje vitaminom D, koji omogućuje apsorpciju kalcija, tj. jačanje kostiju.

Mačkasto istezanje

Ako bolujete od artritisa, onda znate važnost istezanja. Časopis Arthritis Today savjetuje kopiranje istezanja mačke – pratite koliko se puta dnevno vaša ljubimica istegne i svaki put joj se pridružite.

(aura.ba)

 

 

 

 

 

 

Komentari

komentara