SALO: Mjesto na kojem se skuplja, otkriva od čega bolujete

Dok je većini ljudi slaba tačka za salo stomak, žene najčešće imaju problema sa masnoćom na bedrima. Ali, svaki tip gojenja govori o zdravlju i prehrambenim navikama. Iako je građa tijela u najvećoj mjeri uslovljena genetikom, raspored masnoća takođe govori više o zdravlju nego što to mislite, pokazale su analize brojnih nutricionističkih studija.

Salo na trbuhu izazivaju stres i neravnoteža crevnih bakterija, na listovima manjak sna i B vitamina, na rukama nakupljanje toksina, a u licu prevelike količine alkohola.

Autor svjetski poznate ‚”Clean & Lean” dijete i lični trener modela poput Ele Kekperson i Rosi Hantington Vitli, Džejms Dugan kaže da pogrešna hrana, neravnoteža hormona, stres i toksini diktiraju gdje će se salo nakupljati.

“Mit je da se s problematičnih dijelova salo ne može skinuti, ali za to je potrebno otkriti uzrok njegovog skupljanja i odrediti pravi trening i ishranu” ističe Džejms Dugan.

Salo na stomak

Uzrok skupljanja masnoća na stomaku je najčešće stres, pokazala je studija Univerziteta Jejl.

“Veća izloženost stresu povećava aktivnost hormona kortizola, a salo na abdomenu ima više receptora za kortizol nego bilo koje druge masnoće na tijelu”, rekla Elisa Epel.

Takođe, otkrili su da je drugi najčešći uzrok skupljanje sala u predjelu stomaka neredovan rad digestivnog sistema i skupljanje bakterija u crevima.

Rješenja:

Dobra vijest je da za rešavanje masnoća na stomaku ne treba naporno vježbati, jer će intenzivne vježbe pojačati proizvodnju kortizola. Umirujuće vježbe poput dugih šetnji, joge i pilatesa smanjiće salo na stomaku i smanjiti stres.

Bijeli hljeb, tjestenina, slatkiši, citrusno voće i alkohol nadimaju i hrane crijevne bakterije, pa ih jedite u što manjim količinama.

Jaki listovi nogu

Ako su vam listovi skoro jednake širine kao i bedra, imate poteškoća sa pronalaskom odgovarajućih čizmi, često patite od nesanice i noge su vam ponekad teške, vaše problematično područje su listovi. Natečenost i težina u listovima najčešće su posljedica nedovoljnog odmora nogu, buđenja usred noći i nedovoljne količine dubokog sna.

Rešenja:

Da biste postigli dublji san i kvalitetnije se naspavali, tri sata pre odlaska u krevet izbjegavajte bilo kakve oblike ugljenih hidrata i šećera. Kofein iz čaja i kafe može da izazove zadržavanje vode u listovima, ali isto tako i da omete san.

Nedostatak vitamina B u ishrani takođe može da izazove skupljanje vode u listovima, pa pokušajte da jedete više ribe, govedine, orašastih plodova, jogurta i jaja.

Salo na leđima

Masnoća koja se nakuplja na leđima češća je kod žena, koje je mogu primijetiti usljed urezivanja bretela u kožu leđa. Takođe, ljudi koji su skloni masnoći na leđima mogu primetiti i skupljanje sala u blizini pazuha. Takva vrsta masnoća govori da tijelo otežano vari ugljene hidrate.

Rješenje:

Maksimalna redukcija ugljenih hidrata u ishrani i zamjena bijelog hleba s onim od cjelovitih žitarica pomoći će u smanjenju ovih masnoća. Dobar odabir u ishrani su svi oblici žitarica koje je dobro kombinovati sa jogurtom.

“Ako jedete ugljene hidrate, oni treba da budu nerafinisani, a ishranu treba bazirati na povrću”, naglašava nutricionista Džejson Kam.

Komentari

komentara