X

Sezona je debljanja – evo kako sačuvati kilažu i vladati sobom onda kad je to najteže

Pravila zdrave izbalansirane ishrane: Bolje je jednom nedjeljno pojesti čitavu čokoladu, nego se suzdržavati i odjednom pojesti cijelu tablu

Recept je jednostavan: otprilike pola tanjira napunite povrćem i voćem, četvrtinu mesom, ribom, jajima, mliječnim proizvodima i četvrtinu namirnicama bogatim skrobom (prednost se daje žitaricama i integralnom brašnu). Druga preporuka za izbalansiran obrok na slavi ili veselju glasi: domaćice, pravite salate od povrća, bez majoneza, gosti, uzmite od svega pomalo! Bogatstvo je u različitostima. Poslije  ručka prepješačite do autobusa ili kuće. Ne pretjerujte sa alkoholom, jer to su prazne kalorije i samo se lijepe na vaš struk.

Jelovnik i sezona

Da bismo uvijek bili u top-formi važno je da tokom cijele godine vodimo računa da naša ishrana bude zdrava i izbalansirana, da se ljeti u određenim periodima dana izlažemo suncu zbog vitamina D, a u jesenjim i zimskim mjesecima unosimo hranu koja ovaj vitamin sadrži. To su mlijeko i mliječni proizvodi, riba, meso, jaja, ali i žitarice od cijelog zrna. Trebalo bi jesti voće i povrće svaki dan, ali i baviti se umjerenom fizičkom aktivnošću bar svaki drugi dan.

Fizička aktivnost

Potrebno je najmanje 150 minuta umjerene ili 75 minuta intenzivne fizičke aktivnosti nedjeljno, dok bi djeca trebalo da budu aktivna najmanje sat vremena dnevno.  Iako godine nisu prepreka za fizičku aktivnost, ograničavajući faktor mogu biti određena oboljenja i stanje lokomotornog sistema. Nikada ne treba upražnjavati fizičku aktivnost koja može dovesti do povrjeđivanja. S druge strane, osobe koje imaju jako veliki indeks tjelesne mase trebalo bi više da se skoncentrišu na smanjenje energetskog unosa putem hrane, a da se kreću i vježbaju laganim do umjerenim tempom – savjetuju stručnjaci.

Da ne pregladnite

– Ako vam je vrijeme za obrok, jedite. Svratite negdje da pojedete bar salatu, da ne biste došli u situaciju da “pregladnite”. Možete da nosite i obroke spremljene kod kuće na posao, tako ćete izbjeći da jedete “brzu hranu”. Ne smijemo dozvoliti da nama život diktira tempo već mi njemu, upozoravaju nutricionisti.

Komentari

komentara

accelerated-mobile-pages NUTRICIONIZAM
accelerated-mobile-pagesdebljanjekilažašetnjasezona debljanjazdrava hrana
Aura Redakcija :