Šta je zabranjeno jesti ako imate čir na želucu ili gastritis

Sve što trebate jest izbjegavati određene namirnice koje potiču bol, a u drugima uživati

Ako govorimo o hrani za čir i gastritis, mislimo na pravilan plan prehrane i izbjegavanje namirnica koje iritiraju vaš želudac i potiču stvaranje želučane kiseline, piše ordinacija.hr.

Ako vam se čini kako se simptomi pogoršavaju nakon jela, vjerojatno ste u pravu jer određene namirnice uvelike mogu utjecati na bol u želudcu, prenosi drugs.com. Iako vam je liječnik sigurno preporučio kako se hraniti, sami bi trebali pripaziti na kombinaciju namirnica te s menija izbaciti svu hranu koja izaziva žgaravicu, bol u trbuhu ili lošu probavu.

Ako govorimo o hrani za čir i gastritis, mislimo na pravilan plan prehrane i izbjegavanje namirnica koje iritiraju vaš želudac i potiću stvaranje želučane kiseline.

Koju biste hranu trebali izbjegavati?

Ne izazivaju sve namirnice jednake reakcije kod svih ljudi, pa ćete prije svega sami morati naučiti što iritira vaš želudac. Začini poput papra potiču stvaranje kiseline pa tako mogu biti okidač za bolni napad.

U nastavku pročitajte koje biste namirnice trebali izbaciti s jelovnika, ili barem smanjiti njihov unos.

1. NAPICI:

Topli kakao i gazirani napitci
Punomasno mlijeko i čokoladno mlijeko
Čaj od mente
Regularna kava i ona bez kofeina
Crni i zeleni čaj – sa ili bez kofeina
Alkoholna pića
Sokovi od naranče i grejpa

2. ZAČINI
Crni i crveni papar
Češnjak u prahu
Čili prah

3. OSTALE NAMIRNICE

Mliječni proizvodi od punomasnog mlijeka
Začinjen ili ljuti sir
Jako začinjeno meso poput kobasica, salame, slanine
Ljute papričice
Luk ili češnjak
Proizvodi od rajčice

Šta se smije jesti?

Zdrava hrana i svježe namirnice su uvijek dobar izbor. Voće, povrće, žitarice i mlijećni proizvodi s malim udjelom masti te smeđa riža beka budu dio vaše prehrane. Pokušajte što manje soliti hranu, od ulja koristite ono maslinovo, a najvažnije od svega jest porazgovarati sa stručnjakom i slušati svoje tijelo.

Od ostalih savjeta, dobro bi bilo znati da nije pametno jesti prije odlaska na počinak, a vašem će stanju pogodovati mali obroci podijeljeni kroz dan.

Komentari

komentara