U hrani je lijek za povišene masnoće u krvi: Šest namirnica koje snižavaju holesterol

Hranom je moguće napraviti čuda, pa tako i pobijediti holesterol. Šest namirnica će vam pomoći u toj misiji, a one su tzv. pametna hrana – vlakna, orašasti plodovi, soja, zdrava ulja i zob

Povišen holesterol jedan je od najvećih problema današnjeg društva te vodeći faktor u razvoju bolesti srca, koji odnosi čak tri puta više života od raka dojke i dva puta više od raka pluća. Dobra vijest je ta što ga se svako može riješiti u rekordnom roku, a potrebno je samo malo discipline uz konzumaciju šest blagotvornih namirnica.

Sniziti holesterol jedna je od najvećih stvari koju možete učiniti za sebe. I možda najjednostavnijih, kad se uzme u obzir utrošeno vrijeme i uložen trud.
Sve što trebate učiniti je malo promijeniti način života i ishranu. I sve to ne traje duže od tri mjeseca!

Hranom je moguće napraviti čuda, pa tako i pobijediti holesterol. Šest namirnica će vam pomoći u toj misiji, a one su tzv. pametna hrana – vlakna, orašasti plodovi, soja, zdrava ulja i zob.

 

“Pametna hrana”
Ovdje je riječ o jogurtima, žitaricama, sjemenkama i ostalim proizvodima, koji u sebi sadrže stanole i sterole koji sprečavaju apsorpciju holesterola. Dokazano je da njihova redovna konzumacija može smanjiti holesterol za čak sedam do 10 posto u tri sedmice, ali pritom je bitno konzumirati barem gram na dan.
Vlakna
Vlakna bi trebala svakako biti zastupljena u našoj svakodnevnoj ishrani jer pomoću njih otpadne tvari izlaze iz tijela. Osim što smanjuju “zločesti” LDL holesterol, djeluju i preventivno, zbog čega bi se namirnice poput graha i mahuna trebale često konzumirati.
Orašasti plodovi
Većina orašastih plodova, poput badema, oraha i kikirikija, odlično je sredstvo za snižavanje holesterola. No, nemojte misliti da se to odnosi na njihove slane inačice, njih izbjegavajte u širokom luku, pogotovo ako imate visok krvni pritisak. Orašasti plodovi u sebi sadrže sterole i mononezasićene masti koji štite krvne žile od oštećenja, a bogati su vlaknima i vitaminom E, što svakako nije za odbaciti.
Soja
Sojino mlijeko, sojin jogurt, tofu i ostali njeni proizvodi svakako predstavljaju bitan faktor u snižavanju holesterola zbog zdravih biljnih proteina koje sadržavaju. No, pripazite jer je soju, zbog specifičnog okusa, bitno u ishranu uvoditi postupno.

 Zdrava ulja
Maslinovo i repino ulje sadrže mononezasićene masti, te zbog toga ne povećavaju, ali ni ne smanjuju nivo holesterola. No, pomažu jačanju zidova arterija, pa je manja vjerovatnost da će ih holesterol oštetiti.
 Zob
Zob u svom sastavu sadrži beta glukan koji štiti ljudski organizam, pa je zbog toga preporučljivo dnevno unijeti barem tri grama.
(aura.ba)

 

Komentari

komentara